Pages

15 Haziran 2012 Cuma


Emo kültürü nedir ne değildir? Kızılay’da; Karanfil ve Konur Sokak’ta özellikle karşımıza çıkan insanlar bu kültürü benimseyen gençler oluyor. Her geçen gün daha da çoğalan bu gençlik ne yapıyordu? Anlatmak istedikleri neydi? Yoksa sadece bir özentilik durumu muydu?
Öncelikle bu kültürün kurallarına hakim değilim. Okumaya çalıştım, gözlemledim fakat bu kültür bizim toplumumuzda gerçek anlamda var mıydı yoksa her biri taklitçilikle mi bu hale bürünüyordu burada bir durakladım ve tekrar gözlemledim. İngilizce “ Emotional” kelimesinden kısaltılarak oluşan bu ismin yani “Emo”nun farklı rivayetlerle oluştuğuna dair söylemler de var.
Bu kültürde yaşayanların ilk göze çarpan özelliği saçlarını tek gözlerini örtecek şekilde yana doğru yatırmaları veya yana fön çektirmeleri.Ardından gelen özellik her birinin üstünden pantolonu düşecek şekilde zayıf vücuda sahip olmaları. (Göbekli bir emo görmedim ben açıkcası çünkü; emo’lar et yemezmiş.) Çok aykırı renklerde makyajları ve farklı aksesuarları ile farklı olmaları. Hayata karşı asilerdir. İsyan etmelerinin özünde “iğrenç bir hayata” sahip olduklarını düşünmek yatar. Başkalarının bakış açılarını umursamazlar. Kaldırımlar bu kültürü benimseyen gençlerin vakit geçirdiği yerler durumundadır. Özellikle piercing bu kültürün bir parçasıdır. Kızlarda renkli ojeler ve daracık pantolonlar… Kural gereği koşarken aşırı kilolar bir yerlerden fire veriyorsa emoculuğunuz orda son bulmaktadır. Anlamadığım bir nokta var bu bir ideoloji ise sadece düşünceyi benimsemek, o kültürü temsil etmede bence en önemli noktadır. Bu ideolojiyi benimsemek için kurallar, esas düşünceden insanı uzaklaştırıyor aslında. İşte bence bu noktada savunduğu şeyden bir haber, özenti gençlik oluşuyor. Hepsi böyledir demiyorum ama böyle olanlar da yok değil. Sadece kıyafeti benimseyip, davranışlar sergileyen gençleri görmek zor değil.
Bu kültür aslında Amerika’da oluşmuş, merkezi orası olan ve ham maddesi yine müzik olan bir bünyeden çıkmıştır. Bu müzik tarzları; “Hardcore punk, Indie rock, Melodic hardcore, Pop punk”tır. 80’lerden bu yana gelen bu kültür Türkiye’de kabullenilen bir kültür olmuştur. Benim bakış açıma gelecek olursak bu müzik tarzını dinlerim ve de gerçekten severim. Düşünce biçimlerine, hayata karşı sessiz kalmamalarına hayranım. Her ideolojide biraz başkaldırım vardır zaten. Tarz konusuna gelirsek; belli kurallara uymaya çalışmak düşüncenin önemini uzaklaştırıyor. Bence o düşünceyi benimsemek, zaten sizi olması gereken modaya ulaştıracaktır. Önce fikri benimsemek sonra oluşacak ayrıntıları beraberinde getircektir. Sadece emo için değil; gotik, hippi, tiki kültürleri için de aynı.
İnsanın olduğu her mekanda mutlaka bir kültür de oluşacaktır. Bunlara ihtiyaç vardır hayatın gidişatına uyum sağlamak veya sessiz kalmamak için. Ama sadece unutulmamalıdır ki ideoloji beynin içindedir, kültür de bu ideolojinin yansımasıdır. Saygılar efendim…

0 yorum:

Yorum Gönder